"Venäläistä nykykulttuuria ja miniopas Moskovaan"



Pages

MISTÄ HALUAISITTE ETTÄ KIRJOITAN?

11/05/2016




Tässä puolentoista vuoden bloggaamisen aikana olenkin oppinut, että minkälaiset jutut kiinnostaa. Tai ainakin tiedän, mitkä jutut keräävät eniten lukijoita. Erityisesti borssikeitto-reseptiäni lukee päivittäin monet ihmiset. Joskus joidenkin tekstien suosio tulee minulle täysin yllätyksenä, erityisesti jos olen tehnyt ne nopeammin ja vähän extempore. Joskus taas ihmettelen, että miksi joku pitkään hiottu teksti tai kuvasarja ei kiinnosta. Bloggaaminen onkin aikas hauskaa puuhaa ja tässä oppii kokoajan valtavasti!  Ilman teitä lukijoita ja kommentoijia tämä olisi vähän sama kuin seinille puhuisi, joten KIITOS paljon teille.

Kysymykseni ei tarkoita sitä, että minulta olisi ideat loppumassa. Ehei, minulla on tällä hetkellä yli 70 blogitekstiä luonnosteltu. :D Moskova on niin valtavan laaja aihe ja Venäjä niin valtava maa, että kirjoitettavaa ja kuvattavaa täällä kyllä riittää. Tästä tulikin mieleeni, kiinnostaisiko teitä jokin erityinen valokuvareportaasi? Video? 

Minusta olisi kiva tietää, että onko teillä jotain toiveita postauksista. Mitkä aiheet kiinnostaa? Minkä tyyppiset jutut? Haluatteko nähdä enemmän ihmisiä? Haastatteluja? Tai mitä ikinä se onkin kertokaa. Kiinnostaako esim. tietynlaiset koosteet eli listat (10 sitä ja tätä)? Entä olisiko siinä järkeä, jos kokoaisin venäläisistä ruokaresepteistä pdf-kirjan? Sitä ennen minun pitänee kuitenkin vielä leipoa muutamat piirat ja tehdä säilöntäjuttuja. 

Asun vielä Moskovassa heinäkuun alkuun, joten siihen saakka on aikaa kertoa toiveistaan. :) 


6 Comments so far

  1. Se Borsh-keitto resepti on vaan hyvä :) Olen kokeillut montaa sivullasi olevaa reseptiä ja kaikki ovat olleet ihan hyvä. Syrnik-ohjeesi on paras syrnik ohje mitä olen löytänyt. Ainut mikä ei minulla oikein onnistunut oli se Korealainen salaatti. Sitä ei voinut syödä :( Tällä hetkellä olen hyvin kiinnostunut tekemään Vorschmakia.
    Resepti kirja pdf-muodossa olisi huippu!

    Olen pitänyt suurimmasta osasta postauksista. Elokuva postaukset eivät kauheasti kiinnosta, koska en itseasiassa pahemmin katso elokuvia. Musiikki postaukset eivät myös kiinnosta, koska olen havainnut makumme poikkeavan aika paljon toisitaan.

    Minua ehkä eniten kiinnostaa lukea paikoista missä kannattaa käydä ja missä itse käyt seikkailemassa (Georgian reissu oli kiinnosta samoin se telttailu reissu viime kesänä). Venäläisten elämästä ja tavoista on myös kiinnostava lukea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei moi, hyviä pointteja. Kiitoksia! Seikkailuista on tulossa postauksia kohta. :)

      Delete
  2. Hei erilaiset paikat, mitkä jäävät helposti Moskovan kokoisessa kaupungissa varjoon ovat todella mielenkiintoista luettavaa. Myös omakohtaiset kokemukset kiinnostavat paljon minua. Olen tykännyt myös paljon musiikki ja elokuva vinkeistä, sillä sitä kautta on löytynyt paljon hyviä elokuvia ja biisejä :)
    Sun blogi on paras!

    ReplyDelete
  3. Kiva kuulla, että olet viihtynyt blogissa. :) Varjoon täällä suurkaupungissa taitaa jäädä melkoisesti paikkoja. Mulla onkin kova kiirus nyt koluta koko Moskova läpi, ennen kuin lähden täältä. Kahdessa vuodessa en ole vielä läheskään kaikkea nähnyt :D Paikoista on tulossa lisää piakkoin mm. Moskovan puistoista. Ja vähän omakohtaista seikkailuakin ja kohta myös vähän Etelä-Venäjästä. Musiikkia mulla onkin taas kertynyt pieni lista, sitäkin on siis luvassa.

    ReplyDelete
  4. Huomiot Venäjästä ja venäläisistä sekä toisaalta yhteyksistä Suomeen ja suomalaisuuteen ovat olleet kiehtovinta antia. Niistä jaksaa lukea – ja yllättyä – aina vaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minulla onkin pari postausta työnalla huomioistani Venäjästä ja venäläisistä. Nuo postaukset vaatii aina vähän enemmän aikaa ja ajattelua, mutta niitä on todella antoisa myös tehdä! :)

      Delete